2012. április 8., vasárnap

Locsolóversek



A gerlemadár is megmosdik e napon,
Meglocsollak téged, gyönyörű galambom !

A harang zúgása hirdet ünnepet,
Egy kismadár dalol a zöld rétek felett.
Tündérország rózsái közt gyöngyharmatot szedtem,
Akit azzal meglocsolok, megáldja az Isten.
Az illatos rózsavíztől megnőnek a lányok,
Zsebeimbe beleférnek a piros tojások.

E háznak van egy rózsája,
A rózsának egy bimbója.
Én a rózsát megöntözöm,
A pár tojást megköszönöm.

E szép házba nyitottam,
Nefelejcsre találtam.
Nem hagyhatom hervadni,
Meg szabad-e locsolni?

Kezdődik a locsolás,
Mindenkinek jut tojás.
Kék az ég, kék a kölnivíz,
meglocsollak téged én.

Rózsa, rózsa szép virágszál,
Szálló szélben hajladozzál.
Napsütésben nyiladozzál,
Meglocsollak, illatozzál.

Itt a húsvét, eljött végre,
A szép lányok örömére.
Mert a lányok szép virágok,
Illatos víz illik rájok.
Kit húsvétkor nem locsolnak,
Hervadt virág lesz már holnap.
Ne fuss el hát, szép virágom,
Locsolásért csók jár, három!