2014. május 12., hétfő

A tiszta víz életet menthet

A csapból folyó friss víz számunkra természetes, míg egyes fejlődő országokban luxusnak számít. Tudta Ön, hogy már napi 4-5 liter víz is elég ahhoz, hogy egy kisgyermek enni, inni és fürödni tudjon? S azt tudta, hogy ehhez képest Magyarországon egy ember átlagosan 130 liter vizet használ el naponta? Az UNICEF egyik fontos feladata a fertőzött víz által okozott súlyos betegségek visszaszorítása. Az UNICEF Víz Programjához tudnak hozzájárulni mindazok, akik május 8-tól Persil terméket vásárolnak a Tesco áruházakban.

„Percenként három gyerek hal meg a világon azért, mert nem jut tiszta ivóvízhez. Számunkra itthon szinte elképzelhetetlen, de a szennyezett víz által okozott betegségek több gyermeket ölnek meg, mint a háborúk. Amikor elvállaltam a Henkellel való együttműködést, azonnal szóba került, hogy a vállalat hogyan segíthetné az UNICEF munkáját, amelynek nagykövete vagyok. Kézenfekvőnek tűnt, hogy egy felelős nemzetközi cég, amely a tisztítószereiről is ismert, valamilyen tisztasági kérdésben segítsen. Így találtuk ki, hogy a jótékonysági akció keretein belül összegyűjtött pénzt az UNICEF Víz Programjára fordítsuk.” – mondta el D. Tóth Kriszta, műsorvezető, írónő, a Persil háziasszonya.

A Henkel Magyarország „Adjunk együtt tiszta vizet a gyermekeknek!” adománygyűjtő akciója keretében, 2014. május 8. és 2014. június 18. között, minden Tesco áruházban vásárolt Persil mosószer árából mosásonként 2 forintot adományoz az UNICEF Magyar Bizottsága számára.

„Már 2 forint is elegendő ahhoz, hogy segítsünk. Ennyibe kerül egy víztisztító tabletta, ami 5 liter víz megtisztításához elegendő. Ez pedig egy kisgyerek átlagos napi vízigénye. Ha azt vesszük alapul, hogy a Persil 20 mosás gél (1,46 liter) 40 forint, egy Persil 50 mosás mosópor (4 kg) 100 forint adományt jelent, akkor látható, hogy vásárlóink egy Persil termék megvételével akár 50 kisgyermek 1 napi tiszta vizéhez járulnak hozzá. Az akció értékesítési csatornájának a TESCO áruházláncot választottuk, amely 18 éves magyarországi működése során már 220 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint három és fél millió vásárlót szolgál ki minden héten. Ennek a kiterjedt hálózatnak köszönhetően akciónk kényelmesen elérhető országszerte szinte mindenki számára, mely reméljük hozzájárul ahhoz, hogy minél többen vegyenek részt benne.” – tette hozzá Marijana Herbut-Bečkei, a Henkel Magyarország Laundy&Home Care üzletágának marketing vezetője.



UNICEF

Az UNICEF működése során mindenkor a gyermekek jogaiért és jóllétéért küzd. Partnereinkkel együtt a világ 196 országában és régiójában indítunk programokat, és dolgozunk azért, hogy céljaink mindenhol a lehető legteljesebb mértékben megvalósuljanak. Hisszük, hogy minden gyermeket megillet a boldog és békés gyermekkor.

Az UNICEF ezért kiemelten foglalkozik a legszegényebb és leghátrányosabb helyzetben lévő gyermekek megsegítésével és életkörülményeik javításával.